Resan är målet

Och när det ändå gällde personlighetstyper...



Sitter själv och ser om säsong 1 av Heroes nu i dagarna. Riktigt riktigt bra, faktiskt. Jag rekommenderade detta till en vän till mig som är lika besatt av serien, och fick svaret: "Varför då? Jag vet ju hur den slutar."

Personen ifråga var för övrigt densamma som körde över mig med sin monsterkortlek.

Jag har fått liknande kommentarer förut av diverse människor, både gällande tv-serier och filmer. Som när jag såg om den briljanta första säsongen av Lost, och när jag glodde på Star Wars (orginaltriologin) för sjuhundrafemtinionde gången. "Du vet ju redan hur det slutar."

So what? Som jag redan nämnt så är det resan som är målet för mig, inte resans slut. En välgjord film eller tv-serie kan vara sevärd även om man vet hur den slutar.

Man lyssnar väl t ex inte bara en gång på en bra låt, eftersom man hört slutet förut?

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Haha försök inte ;P Det får sig se sedan ;)

2009-04-07 @ 13:02:41
URL: http://deafeem.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0