Den matlagande människan

Varje gång jag lagar mat slås jag av samma insikt:

Människan är ett konstigt djur. Vilket annat djur skulle lägga ner så mycket tid och kraft på att stila till något så basalt som mat? Matböcker, matprogram, kocktävlingar, matkritiker...

Enligt biologerna är vi "människan som vet att hon vet". Kanske borde vi snarare kalla oss "den matlagande människan" - Homo culinaris.


Skulle vilja se ett lejon slänga ihop en vitlöksmarinad till zebran.

Skulle vilja se en örn fixa en fräsch grönsallad med krutonger till kaninen.

Skulle vilja se en grizzlybjörn vispa ihop lite hollandaisesås och klyfta upp en citron till laxen.


Vilken vettig varelse skulle någonsin ställa sig vid spisen och påbörja ett timslångt kulinariskt projekt när den redan är hungrig? Nä, människan är fasen ett skumt djur.

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Hahaha, ja jäklar, det där var ett rysligt hot som jag tar allvarligt på! Jag väntar till den dagen då jag vill ha mig ett nyp då ;P

2009-04-13 @ 14:43:41
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Chriz

....och medans de tre djuren står där och ovant vispar,gör sallad och marinad så dyker Gordon Ramsay upp och börjar skrika på dem, det skulle jag vilja se

2009-04-13 @ 18:17:13
URL: http://chrippz.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0