Färdas jag skall

Jahapp. Tidigt imorgon lämnar jag landet. På sätt och vis, i alla fall.

Ska ta 10-färjan från Grisslehamn till Åland. Ska jobba två dar därborta är det tänkt. Första gången jag jobbar utomlands, faktiskt, så pass som man nu kan räkna det som utomlands. Återkommer  på söndag kväll igen, en erfarenhet och förhoppningsvis ett par kronor rikare.

Och eftersom man ska med båten så blir det väl till att fylla på förråden. Alltid trevligt.

Det enda som grämer mig är att då jag ska jobba när jag kommer över så kan man inte börja dagen med den obligatoriska räkmackan med öl och jäger. Eller, mackan kan jag väl unna mig, men det blir inte samma sak med bara en cola till. Ja ja, får väl klara mig.



Peace out!

Kommentarer
Postat av: kakan

Åland? dit har jag alltid velat åka :)

2009-03-20 @ 20:43:54
URL: http://kakaans.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0