If I could turn back time

Jag har gillat Sci-fi och Fantasy sedan jag först såg Star Wars när jag gick i fyran. Jag är också en sån där som aldrig smyger med vad jag gillar, vilket som bekant är brukligt att göra genom hela grundskolan och halva gymnasiet om man gillar något annat än det som normen påbjuder.
Jag försökte verkligen gilla fotboll, hockeybilder och hiphop, men det gick bara inte.

Anyway, jag tycker fortfarande om att läsa om och titta på filmer om sådant som inte kan hända. För 8-10 år sedan så tyckte jag det var häftigt. Nuförtiden tycker jag snarare att det är fascinerande hur långt människans fantasi kan nå, hur långt vi kan sträcka oss för att finna så troliga förklaringar som möjligt för omöjligheter.

Ett inslag som jag på sistone blivit särskilt förtjust i är tidsresor. Det finns få saker som kan bli så vackert paradoxala som en rejäl tidsresa. Futurama, Back to the Future, Harry Potter, Heroes. Alla har gett oss riktigt bra tidsreseskildringar.

Det finns dock vissa tidsresor jag finner svårsmälta. Därför, efter att ha sett på TV igår kväll, frågar jag mig med all rätt: Vad fan håller Lost på med?!

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Hata mig inte.. Men jag har aldrig sett star wars..



Haha Fuckmöten ska vara roliga har jag hört ;P Man får tydligen gratis mat och sprit på fredag:P

2009-03-26 @ 01:54:28
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Chriz

Jag måste uppdatera mig på lost,men det känns ju onekligen som om de svävat lååångt från "robinson/hjälp vi är strandsatta på öde ö" konceptet om de börjar ägna sig åt tidsresor(?)



Malplacerat ligger bra i mun om så är fallet.



Och...Malin som inte sett star wars...oroa dig inte...sätt inte ditt morgon-thé i halsen...i am on top of things! (och där kom thé´t ?)



2009-03-26 @ 03:09:01
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Chriz

Det var Jojo , vem annars? ;P

2009-03-26 @ 22:46:46
URL: http://chrippz.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0