Jag har blivit bandit

Idag blåste jag Pressbyrån på en femma.

Skulle betala 35 kr. Slängde fram sex femkronor och sa att det var jämnt. Tjejen i kassan märkte inget.

Ingen stor grej, kan tyckas, med tanke på hur mycket jag sponsrat den butiken med de senaste terminerna. Men annars brukar jag tamefasen vara ärligheten själv. Otroligt vilka drastiska åtgärder man kan drivas till när plånboken börjar knorra. Imorgon ska jag ringa till CSN och fråga varför in i hela helsefjärd de inte gett mig några pengar än.

Och det är ju alltid lika kul att ringa till CSN. Önska mig lycka till...

Kommentarer
Postat av: Linda

svar: ja, visst känns det exakt som en liten tävling med hela facebookgrejen? fast det är nog så med de flesta sidorna på interet. har du blogg så ska du ha så många läsare/kommentarer som möjligt, har du lunarstorm eller bilddagboken så ska du ha så många kontakter/bevakare som möjligt. antagligen väldigt oundvikligt!



och jag tror säkert att Facebook faktiskt kan vara roligt, om man nu vill ha kontakt med folk som man inte pratat med på åratal. eller ifall man kanske tappat kontakten med någon som man verkligen VILL börja prata med igen.

men att "bli vän bara för att man gått i samma klass" och allt det där.. jag gillar det icke!





för övrigt måste jag skriva att jag allt fnissade till lite när jag läste inlägget ovanför. (anledningen var det där med Pressbyrån, jag fann det lite underhållande)



:)

2009-03-04 @ 01:18:45
URL: http://waitress.blogg.se/
Postat av: korven

HAHAH av just denna anledning så räknade jag, även när kunderna sa "det är jämt" i somras. Och vet du, det var sällan det var det!

2009-03-04 @ 22:42:38
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0