En tidskrift fattigare

Nu har jag sagt upp min prenumeration på Illustrerad Vetenskap. Inte för att jag inte gillar tidningen utan för att jag har på tok för mycket att läsa ändå och i nuläget känner att en historisk tidskrift bättre passar mitt mossiga, bakåtsträvande jag.

Jag har varit prenumerant hos dem i tio år, sedan jag började på gymnasiet. Känns som om man genomgått en skilsmässa, typ.


Appropå vetenskap. För ett tag sedan slötittade jag på kunskapskanalen och såg ett program om att satelliter och rymdfarkoster troligen kommer att utrustas med segel. Forskare har nämligen tagit fram ett material som är så otroligt jäkla tunt att det reagerar om man bestrålar det med fotoner.

Visst, så långt lät det helt ok. Sen sjönk orden in och jag fattade vad de just sagt.

Materialet rör sig alltså av att man lyser på det. Ok, DET är coolt! Faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Ojdå.. Vilken grej Sigurd!



Jag tror på det sistnämnda! ;P

2009-03-17 @ 14:31:28
URL: http://deafeem.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0