Veckans bok #4

Veckans boktips på MY INNER EYE:

Naiv. Super.
Av Erlend Loe


Den här boken var ganska het för ett antal år sedan, så många kanske har hört talas om den. Själv försökte jag läsa den på gymnasiet och misslyckades fatalt. När jag läste den i höstas så älskade jag den dock. Misstänker att jag hade åldern inne denna gång.

Bokens 25-åriga huvudkaraktär får under ett parti krocket plötsligt ett mindre samanbrott. Han börjar grubbla över världens osäkerhet och tillvarons mening, köper sig en boll och ett bultbräde för att känna trygghet och åker på en välbehövlig resa till New York. Nu när jag själv är halvägs igenom min 25-årskris så vet jag hur han känner sig...

Den här är en sådan där bok som man antingen älskar eller hatar. Min litteraturlärare från i höstas, t ex, uttryckte sin avsky för den här boken lite väl starkt.

Jag älskar den. Vad du tycker om den får du klura ut själv.



"För mig representerar Kent allt jag försöker komma bort ifrån. Den mörka sidan av människan. Om Kent hade en roll i en Die Hard-film, skulle han krossas av en bil eller en hiss redan under förtexterna. Dessutom pratar han för högt."

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Typ som mitt bajs.. Antingen älskar man det.. Eller hatar det.



Tack så mycket! Jag prugar och bugar!



2009-04-05 @ 14:48:59
URL: http://deafeem.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0