Trubadurterror

Jag kanske är naiv, men jag trodde att man kunde gå igenom livet utan att behöva höra trubadurversionerna av Highway to Hell, It's my Life, Breaking the Law och Run to the Hills på samma dag.

Som om inte dessa låtar är outhärdligt söndertjatade i sig själva. Ackustisk gitarr och regelrätt sång la verkligen till två extra lager av meningslöshet. Och timingen kunde inte ha varit sämre.

När man halvvaken sitter och dricker sin kaffe på Ålandsbåten och slänger avundsjuka blickar på ölen på bordet bredvid vill man inte höra trubadursång. Men två mycket blonda flickor satte sig likväl och började glätta igång. Och deras repertoir bestod alltstå till stor del av hårdrockscovers. Jag svepte kaffet och lämnade rummet när Run to the Hills satte igång...

Och när man helt slut efter att ha jobbat i sex timmar sätter sig med en öl i hotellbaren vill man höra kvalitetsmusik om något. Tro fan att en knubbig snubbe i 35-årsåldern - som tydligt tror sig vara ung och snygg trots att hans hårfäste sedan länge förlorat striden mot hans panna - sätter sig med gitarren och kör igång. Efter att sedvanligt ha våldtagit Imagine började han plinka på It's my life. Hade inte ölen kostat över 60 kronor hade jag sprungit därifrån gråtandes.

Om någon trubadur försökt sig på nåt liknande på färjan hem idag så hade ni nog kunnat läsa om mig i rubrikerna imorgon.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hejsan, hur har din helg varit ?(:

2009-03-22 @ 22:11:01
URL: http://jenniferkatarina.blogg.se/
Postat av: Tina

fniss

2009-03-23 @ 08:19:20
URL: http://neckis.blogg.se/
Postat av: Chriz

Jadu, du missade (läs: klarade dig undan) det über fjantiga coverbandet jag och grabbarna stötte på när vi åkte ålandsbåt iaf, du vet...Rolling (rolling) Rolling (rolling) ROLLING ON THE RIVER!



Det var inte mänskligt alltså.

2009-03-23 @ 23:27:42
URL: http://chrippz.blogg.se/

Post yer comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be shown)

Website:

Comments:

Trackback
RSS 2.0